Konečně jsem to used to pochopil! Sure, you did!
Běžný scénář během lekce angličtiny:
Student přijde do hodiny a omlouvá se:
- “No, neměl jsem čas udělat úkol, takže na dnešek nejsem připravený.”
- “Ale našel jsem si na YouTube super video od Broni, ve kterém vysvětloval, jak se používá used to.”
- “A už jsem to konečně pochopil!”
- “Musel jsem se sice podívat asi desetkrát, ale už tomu fakt rozumím!”
- “Škoda, že mi to doteď nikdo tak pěkně nevysvětlil!”
Studenta si v klidu poslechnu, všechno mu odkývám a operativně změním plán hodiny, aby byla lekce maximálně využita, i když se student nepřipravil.
Počkám tak pět minut a nenápadně začnu nahazovat různé věty, ve kterých by se mělo použít used to.
Tam ta da dam …
Asi jste uhodli, že dotyčný student nepoužil used to ani jednou.
Takže si to shrneme:
- Video od Broni má něco přes 7 minut.
- Když se na něj podíváte desetkrát = 70 minut.
- Váš levý mozek zajásá, že jste konečně pochopili gramatiku.
- Vašemu pravému mozku je u zadku, co si myslí levý mozek a na pravidla kašle.
- Právě jste strávili 70 minut iluzí, že se učíte, ale nedokážete to ve správný moment použít.
- Pasivním učením ničeho nedosáhnete a snažit se angličtinu pochopit je ztráta času.
Kdyby dotyčný student strávil oněch 70 minut aktivním učením metodou NASVEA, udělal by pro svoji angličtinu mnohem více, a jak se používá used to by se naučil intuitivně.